Sov bra och du:

♥ Håller dig friskare eftersom ditt immunförsvar stärks
♥ Blir mindre irriterad, humöret blir mycket bättre och du känner dig gladare
♥ Lär dig saker snabbare och kommer ihåg dom bättre
♥ Presterar bättre på din arbetsplats, du hinner mer och är snabbare
♥ Blir bättre på att hantera konflikter


♣ Jag har nog aldrig varit förkyld så många gånger under ett år, som jag varit det senaste året
♣ Jag är alltid irriterad, är allt som oftast på dåligt humör och nån superglädje känner jag inte
♣ Jag är en guldfisk - enough said
♣ Arbetet går bra, förutom när jag håller på att somna
♣ Det tar ungefär en sekund innan jag är riktigt förbannad och ska till att skrika

Hade man haft en man som förstod vad det innebar att vara förälder, som tänkt på andra utom sig själv, som faktiskt hade brytt sig och inte varit så jävla lat, så hade jag också fått betydligt mer sömn. Jag hade kunnat somna 9 och vakna när han går hemifrån vid 13, om han bara hade gått upp med Elias. Istället kommer jag hem efter jobb, får höra att han är trött och vill sova, jag får vara uppe med Elias tills han blir sömnig igen vid 11, sova en timme ihop med honom, innan jag återigen måste upp. Per dygn tror jag att jag sover ca 4 timmar. Lägg till ett tungt nattjobb, mamma på heltid, skötsel av hem och husdjur.. konstigt att allt körs i botten då. Och ändå är det mitt fel alltihop.
Nu räcker det och nu ska jag prova på livet som ensamstående mamma. Det har jag i och för sig redan gjort i lite mer än 13 månader nu, men nu är det bara jag och Elias. Och hundarna. Att vara stark och inte falla tillbaka i gamla spår är nog det som är svårast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0