"Vi kom överens"

Medans jag duschade och torkade Milton, och städade badrummet efteråt, satt Elias med bajs i blöjan vilket hans pappa visste om. När jag kommer ut i köket så säger han "Jag tror Elias har bajsat" varpå jag frågar varför han då inte har bytt blöjan, om han faktiskt väntade på att jag skulle bli klar och lät Elias sitta i sin egen skit under tiden. "Jag åt", jaha? Som jag sagt tusen miljoner gånger så går barnet FÖRST! Så han behöver alltså inte byta bajsblöjor för "vi kom överens" att han skulle slippa. Denna överenskommelse som egentligen inte finns, håller han stenhårt fast vid, medans resten spelar mindre roll. Men återigen, detta gynnar ju honom så det är väl därför.

Detta ska jag spara så jag har nåt att kasta fram när "Varför?" kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0