Delmål

Nu nöjer Elias inte sig med att bara resa sig på knäna, mot allting, utan nu ska han stå också. Han drar sig upp med hjälp av soffbordet och står där på ostadiga ben och ska ha tag i allt, och jag sitter och är toknervös för att han ska trilla och slå sig. Tv-bänken är dock så pass låg att han nöjer sig med att sitta/stå på knä och försöka rota i lådan eller nå vad som än är på bänken. När han stod där innan så tappade han balansen då han lutade sig för mycket bakåt, och trillade och slog huvudet i golvet. Det verkade nog vara värre än det var, för han lät sig tröstas rätt så snabbt, men det är ändå inte det roligaste man kan vara med om. Jag vet att man inte kan sätta på dom skyddsutrustning och grejer, för då lär dom sig aldrig, men jag hade ju gärna velat. Jag vet också att det kommer bli värre än såhär, med skrapsår och grejer, när han blir äldre. Jag hoppas dock att jag slipper benbrott :o

Timmen vi flyttade tillbaka på klockan, stör Elias rytm lite. Jag försöker lägga honom som vanligt vid 20, men han är trött som att klockan är 21. Vid 18.30 var han jätteledsen och ville ingenting, men jag lyckades få honom att bada, och dra ut på tiden lite. Efter flaskan tog det mindre än en minut innan han sov gott.
Jag ska njuta lite av ensamtid för mig själv innan jag också kastar in handduken, det blev bara 2 timmars sömn i förmiddags så jag är lite trött nu :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0