Motivations-lös

Är det ens ett ord?
Motivation är kanske fel ord, för jag Vill men orkar liksom inte.. Jag vill så mycket men min åldersnoja gör att jag känner mig rent för gammal för vissa saker och då känns det hopplöst och så skiter jag i det och låter tiden försvinna istället för att göra nåt vettigt av det.
Jag vill läsa psykologi till den dag jag dör. Inte nödvändigtvis jobba som terapeut/psykolog, utan vara så pass nära varje dag att man har en större chans att göra nytta.
Det irriterar mig som fasen att jag var så jäkla slö i gymnasiet, för många av ämnena är så lätta att om jag bara ansträngt mig lite så hade jag fått mvg i det mesta. För att komma nånstans idag så måste jag tenta upp en hel jävla drös med ämnen, och varje ämne kostar 300-500:-. Tydligen är det bättre att skita i gymnasiet helt och få ig i allt, för då kan man läsa upp betygen gratis på Komvux när man är lite mer mogen.
Å andra sidan kan jag om jag vill, men det sura är att slänga ut en massa pengar på det. Sen har de två tenta-tillfällen per termin så om jag SKA komma nånstans får det gå undan, kan inte läsa ett ämne åt gången liksom.

Nä.. Idag känner jag mig depp. Fattar inte varför jag ska fastna på allt det negativa, istället för att se det positiva.. Idag är det tex en perfekt höstdag, ska se om vi inte kan komma ut till en lekplats för Elias skull, och så ska vi nog till Leos lite senare. Köpa skor oc strumpor åt lilla huliganen måste jag också göra. Och badbyxor, stackaren kommer knappt i/ur de han har nu, och de är 74/80. Mitt lilla ogräs <3

Kanske skulle ta och duscha innan han vaknar också :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0