Stenåldern

Just nu värmer jag rester i ugnen. Kanske är det dags att ta och skaffa en micro och återigen förflytta sig från stenåldern till nutid. Den gamla blev kvar i andra lägenheten, men den var ändå gammal och äcklig så det kan kvitta. Tar ju en evighet att värma saker annars. Som Elias mat, den får jag värma i vattenbad nu och det tar ungefär sjuhundra år känns det som, när han sitter och gapar bakom en för att han är hungrig.

Idag vaknade jag på rätt sida vid 08. Hur vet jag inte för jag är ingen morgonmänniska. Förmodligen var det allt mys med Elias den första timmen, för sen gick jag upp och skulle göra frulle, och passade på att slänga ihop mat till karln också, så han kunde komma upp i normal tid för en gångs skull. Jag äter nästan aldrig förrän på eftermiddagen annars. Efter alla morgonbestyr begav vi oss mot Triangeln. Där fick Elias en jacka som jag spanat på länge, så man kan variera sig lite, plus att han ändå har en jacka om den andra tvättas. Denna var jag dock betydligt mer nöjd med än den andra, men båda funkar. Sen gick vi in på Build A Bear och köpte ännu en nalle till Elias eftersom jag hade 20% rabatt och då kan man (läs: jag) inte låta bli. Fick bli en ljusblå, söt liten sak. Nu har snorungen 3 nallar därifrån och för att han inte ska växa upp och bli en riktig snorunge, en bortskämd sådan, så får jag försöka lägga band på mig själv.

Åkte sedan till Jägersro och släppte Lilleman i rastgården som ligger bakom travbanan, och där fick han lekt med två tikar som han inte träffat på jääääääättelänge, så nu ligger han i soffan och sover.

Imorgon är det återbesök som står på schemat, och min käre far har gjort mig nervös för han tyckte det kunde vara inflammatione eftersom jag fortfarande har ont i såret. Lite på skämt var det sagt, men ja. Det hjälper ju inte :p

Nu ska jag kasta ner lite mat i magen och kolla på Frasier, och 21 ska jag se film.
Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-Mamma till Isak

Jobbigt med såna knutor. Låter lite som min syster får ibland. Hon hade jätte problem med det när hon var lite och nu verkar några komma tillbaka. :(



Ja jag provar blöjorna nu och lägger upp en jämförelse sen! :)



Än så länge tyckte jag libero var lättare att få på för dem var mer flexibla men vi får se. Jag har precis börjat. :)



Kram!

2011-10-17 @ 11:54:02
URL: http://www.sojkasframtid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0