Stor kille

I fredags blev min älskade prins 1 år. Vi mös lite på dagen, och på eftermiddagen åkte vi med moster Mia till Leos Lekland och röjde lite. Eller röjde och röjde, Elias ålade runt och smakade på bollar och verkade ha det kul. Jag och syster hade nog också gärna lekt runt lite, men det var två barnkalas och smockat med ungar. Men dit får vi ta oss fler gånger.

I lördags var det kalas hemma hos mamma och Elias fick en lära-gå-bil, en leksaksbil typ (en halv iaf, med ratt och spakar och ljus) som hade två små bilar under motorhuven, han fick en liten bok med djur i, badfisk och andra badgrejer, en supersöt nalle, ett par byxor med matchande väst, och en perfekt vinteroverall. Overallen är i stl 86 så när jag och syster stoppade ner Elias i den kunde vi inte hålla oss för skratt. Han drunknade i den och var såå himla söt! Men det är bra att han kan växa i den, och den är inte så himla styv eller tjock, utan han kan röra sig bra i den och ändå vara varm.
Han hade nog rätt så skoj och blev nog ganska trött, för han somnade ca 20 i lördags, och vaknade ca 08 i söndags, sov mellan 11-13 och somnade igen strax efter 19 på kvällen :o Igår somnade han också vid 19 och idag somnade han 18.30. Inatt vaknade han dock en gång för mat och sov sen till ca 08. Intressant va?

Han är så himla rolig nu. Förbannat envis är han, och börjar skrika/gnälla/gråta så fort han inte får som han vill, han pussas med vidöppen mun så man blir alldeles blöt, och vinkar hej/hejdå. Han är verkar skitlack för att han ännu inte kan gå, för han vill knappt sitta i vagnen, utan tjuter mest bara hela tiden. I alla fall om man står still. Men han är underbar, min lilla tjockis ♥


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-Mamma till Isak

Oj här händer det grejer i bloggen! Fin fast jag gillade den förra med ljusare färger lite bättre men det ärbara lilla jag som gillar ljusa bloggar. :)



Grattis i efterskott på ett årsdagen! Sjukt vad tiden går snabbt! :)



Kram!

2011-10-15 @ 09:58:58
URL: http://www.sojkasframtid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0