Stressad människa

När jag sitter och funderar på framtiden så vecklar jag in mig i sådana jobbiga banor att jag till slut blir alldeles uppgiven och skiter i allt. Jag pratade med pappa häromdagen och sa till honom att nu ska jag banne mig ta en sak i taget, börja i en ände och lösa problem efterhand som de eventuellt dyker upp, och inte sätta upp problem innan jag ens hunnit börja. En minut senare poppar dessa jäkla problemfrågor upp igen, och han får hindra mitt tänkande.
Jag fattar inte varför jag gör så. Nu ska jag i alla fall göra en punktlista med vad jag ska ta itu med, i ordning. En sak i taget! Idag ska jag dock försöka kolla upp två saker, men att forska runt är inte så jobbigt :p

Nu sover Elias och jag ska dricka min dagliga dos medicin. Försöker införa nya rutiner åt mig själv, småsaker men jag måste sluta slarva. Mitt immunförsvar är kört i botten, så nu ska det ner c-vitamin med extra järn, och grönt te. Sen när det flyter på så ska jag försöka äta lite mer/bättre. Hade hela hushållet hjälpts åt med en del saker hade det varit lättare men så är inte fallet.
Nä, te var det ja!


Kommentarer
Postat av: Kornelia - mamma till Nea

Jag förstår dig. Jag är lika dan, ältar och ältar... Spec om kvällarna. Lchf är inget för dig?

Kram

2011-10-25 @ 22:58:01
URL: http://Korneliasvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0