Vaccination och Busfabriken

Imorse höll jag på att glömma bort att Elias skulle vaccineras, jag var så jäkla trött. Som tur är så var jag inte försenad utan jag kom på det i tid. Han blev alldeles superledsen, han grät mer vid andra sprutan än första. Vi hade med oss favoritfilten och den tröstade honom rätt så snabbt. Sköterskan tyckte att han varit duktig så han fick en bok :)
Vi har bytt sköterska då den vi hade från början, har börjat jobba i Oxie. Denna är lika bra, men på ett annat sätt. Hon har pyntat väggarna med diverse grejer, mest på djur, och satt upp nån färgglad ljusslinga, affischer och ja.. det är liksom betydligt mer barnvänligt. Sedan fokuserar hon mer på Elias än på mig, till skillnad från den förra. Hon leker tittut med honom, pratar med honom jättemycket och han charmar byxorna av henne, haha.

Efter BVC fick jag upp karln ur sängen och ut ur huset relativt snabbt, så jag och Elias väntade i bilen. Åkte till XXXLutz och käkade frukost. Letade efter en klocka där men hela jävla stället är så förbannat rörigt, så jag hittade inte den. Kan ju vara att den är slut också, men ändå. Efter det besöket så åkte vi till Busfabriken som öppnade förra veckan. Lika bra att åka dit mitt på dagen, en vardag. Det känns inte alls större än Leos Lekland, men det är kanske för att Leos är rymligare. De har inte försökt få plats med så mycket som möjligt på för liten yta, men däremot hade Busfabriken ett större område för små barn, och det står klart och tydligt att det endast är för barn mellan 1-4 år. På Leos springer alla storlekar i den minsta hörnan, jag är helt nervös att Elias ska bli pannkaka :p

Har försökt roa honom här hemma men han har varit trött. Vid 18 blev han från ingenstans, tokledsen och grät och grät. Kollade tempen och mycket riktigt så hade han fått lite feber, så han fick en alvedon, pyjamas och välling, och sen somnade han mellan mina ben, i soffan. Mysfisen. Förhoppningsvis sover han läääänge, då han inte sov så mycket under dagen.

Nu ska jag kolla lite Frasier och sen är det dags för Idol :)


♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0