Halv

Idag tog hjärtat med sig Elias för att jag skulle få sova, eftersom jag på 36 timmar endast sovit 2. Jobb inatt var ett helvete mot slutet, så trött jag var. Mycket sömn har det ändå inte blivit, för så fort dörren stängdes och låstes blev jag klarvaken. Mitt barn är borta, hur ska jag kunna slappna av och sova då? Halva jag saknas ju. 3½ timmes sömn fick jag innan dess, och jag ska se om jag inte kan få mig ett par timmar till innan han kommer hem. Hur ska jag nånsin kunna ha honom på dagis eller liknande? :o

Igår slog vi nån form av rekord på jobb, ca 7600 kollin sorterades på 5,5 timme. Kan ni fatta hur mycket man lyfter, om du generöst delar det på 2? Ibland är det en tredje, och nån kastar snabbare än nån annan. Om varje paket hade vägt 1kg så är det för fan ca 3000kg på en natt. Tyvärr väger en del paket 20, 30 och 40 kg, om inte mer. Onödigt med gymkort :o

Inatt hade vi ett par timmar extra, men var två man kort och fick ändå igenom ca 8500 kollin. Och då är det inte ens juletider.. fan vad med jobb det kommer bli.

Till helgen får jag inte heller sova så mycket, då jag ska gå truckförarutbildning båda dagarna. Långa dagar. Det är dock en liten investering, för med min opererade handled får jag inte lyfta tungt men kan däremot trucka, och då slipper jag bli av med fyra veckors lön. Så nu sitter jag här och läser lite teori och är nervös för att jag ska rasera hela jävla byggnaden, haha.

Mycket mer intressant än så hade jag inte.


Den lille finisen som gör mig hel ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0