Stökigt

Jag avskyr när det är stökigt här hemma. Blir helt stressad, och äcklad. Nu har det återigen gått ett par dagar sedan senaste dammsugningen, och det är supersnuskigt igen. Hade man inte gått in med skor, och plockat upp efter sig om man spiller något, så hade det rena varat lite längre, men nu är inte fallet så. Att man ens går in med skor begriper jag inte, städat eller ej.

Tog mig en tur till Ica innan idag, kände att jag behövde lite luft. Eller mer var det för Elias skull, jag klarar mig men jag kände att han inte var nöjd med att sitta här längre. Efter Ica tog vi därför en tur till en lekplats som ligger precis bredvid. Tänkte att han kunde gå gunga lite, och "krypa" runt lite, men vädret ville annorlunda. Det blev gungat i alla fall men kläderna accepterade inte krypning. Nu blir det till att köpa regnkläder, för varför ska han ha det tråkigt och inte få vara barn, bara för att det regnar? Han älskar att slabba och kladda här hemma, så det måste vara minst lika kul utomhus. Med detta sagt måste jag själv köpa mig en regnjacka, och leta upp mina stövlar (alternativt köpa ett par nya).

Ska rensa lite bland Elias kläder igen, då större delen av 74 sitter som korvskinn på honom, och byxorna börjar bli för korta. Har inte samlat på mig så mycket i stl 80 för det har känts onödigt eftersom det inte funnits något höstsortiment, och nu måste jag försöka hålla mig tills han fyller år. Vi har så vi klarar oss, det är bara mitt shoppingsug som säger annat.

Nä, nu ska jag se om jag inte kan ta och pilla undan lite mer här hemma, dammsugning och moppning får vackert vänta till imorgon :s


Urusel kvalitet, men nu ligger han och gör den här minen, med större pussmun, heela tiden. Sötunge ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0